BRANDING

Het (her)positioneren van een merk, dienst of product

BEWEEG DE SCHUIFREGELAAR HIERONDER HEEN EN WEER: ZIE WAT BRANDING EN HERPOSITIONERING OPLEVEREN

Voor
Na

VAN IDENTITEIT NAAR IMAGO


Je imago is het beeld dat anderen van jou hebben of maken; dat verandert niet iets aan je eigen identiteit. Dus als je die twee wilt laten samenvallen, kun je maar beter zelf het heft in handen nemen. Om te beginnen met te bepalen waar je voor staat en waar je je omzet mee wilt verhogen. Dat vertalen in marketing, visuele aantrekkingskracht en de juiste tone of voice is geen kunst... maar toegepaste wetenschap; mijn expertise.
Voor
Na
Voor
Na
Voor
Na
Voor
Na
Branding: wat je niét wilt
Klaverblad Verzekeringen is een onderneming die zich no-nonsense positioneert: de klant en zijn behoefte staan centraal. Als we hun commercials mogen geloven, zijn ze bij Klaverblad wars van alle vermeende zweverigheid die rondom branding hangt. Het (niet al te grote) managementteam weet zelf wel wat goed is voor Klaverblad Verzekeringen en haar clientèle. En ze weten vooral wat ze niét willen. Kijk maar eens naar het beroemde reclame-spotje hieronder. Geestig? Zeer. Waarheidsgetrouw? Niet echt. En het verhaal heeft bovendien nog een opvallend staartje...
Geen revolutie, maar evolutie
Het is natuurlijk een sprookje te denken dat Klaverblad Verzekeringen een klein, kneuterig bedrijfje in de provincie is dat niet veel op heeft met de randstedelijke reclamegoeroes. Er moet een behoorlijk creatief team in de weer geweest zijn om ons in elk geval het gevoel en het vertrouwen te geven dat Klaverblad vooral investeert in het belang van haar klanten. En dat is mooi. Want goede branding zorgt ervoor dat de beeldvorming van je bedrijf overeenkomt met je eigen visie, missie en werkwijze. Dus tja, dat logo van Klaverblad Verzekeringen moest uiteindelijk toch ook wel aangepakt worden. Kijk maar.
Voor
Na

Bekijk ook deze communicatiemiddelen

BEKIJK ALLE MIDDELEN
Share by: